Середа, 07.12.2016, 15:19
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
Категорії розділу
Учнівські роботи, МАН [11]
Сценарії [39]
Сценарії шкільних заходів
Накази [1]
Накази по школі по певній темі (атестація)
Методична скриня [21]
Методичні розробки для вчителів, плани уроків
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
Пошук
Головна » Статті » Методична скриня

Урок. Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки». Сторінками улюбленого твору
Українська література, 6 клас
Тема. Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки». Сторінками улюбленого твору
Мета: викликати інтерес до самостійного читання художніх творів; розкрити особливості твору, його пригодницький характер; розвивати навички виразного читання, переказу прозового твору, коментування його;
формувати вміння аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку;
удосконалювати навички критичного мислення;
виховувати позитивні риси характеру, активну життєву позицію.
Тип уроку: урок узагальнення матеріалу.
Обладнання: підручник, текст повісті, кросворд, виставка творів В.Нестайка, учнівські малюнки.
Види робіт:
* словникова робота ;
* діалогічне мовлення ;
* розгадування кросворду ;
* рольова гра ;
* діалог з елементами дискусії ;
* усний малюнок ;
* хвилинка творчості.

Хід уроку
І. Організаційний момент
Вчитель. Сьогодні в нас незвичайний урок:
У світ фантазії зробимо ще один крок,
А з творчістю ми вже стрічались не раз;
І знову вона завітає до нас.
Це час міркувань, наполегливий час.
Цікаві завдання чекають на вас.
ІІ. Мотиваційний етап
1. Актуалізація суб`єктного досвіду й опорних знань
Вчитель. Діти, сьогодні у нас узагальнюючий урок за повістю В.Нестайка«Тореадори з Васюківки», на якому ми ще раз згадаємо найцікавіші сторінки твору, будемо розвивати вміння і навички виразного читання, переказування, коментування подій та вчинків героїв, вчитимемося аргументувати свою думку. Я бажаю вам отримати задоволення від уроку. Вірю, що кожен запам’ятає щось із сьогоднішньої розмови і обов’язково використає отримані знання і вміння у житті. Нам треба підсумувати, чого ми навчилися, які висновки для себе зробили. А головне, - дати відповідь на ключове питання, поставлене на початку роботи з твором: «Чи може пригодницький твір навчити чогось корисного?»
Попередньо серед учнів класу проводилось опитування. В анкеті було запропоновано п`ять питань:
- Чому сучасні діти надають перевагу: комп`ютеру чи книжці? А ви?
- Чи любите ви читати? Яка книжка є вашою улюбленою?
- Про що любите читати?
- Яких сучасних українських письменників ви знаєте?
- Чи достатньо на ваших книжкових полицях українських книжок для дітей? Які саме у вас?
За даними соціологічного опитування учнів 6-Б класу стало відомо, що перевагу ви надаєте комп`ютеру, більше читаєте твори зарубіжних письменників і майже стовідсотково любите пригодницькі твори.
Як, на вашу думку, можна підвищити інтерес до української книжки?
(Учні висловлюють свої думки щодо поставленої проблеми).
2. Перевірка домашнього завдання
А)Читання учнями уривків, які найбільше сподобалися, пояснення, чому саме цей уривок обрано.
Б) Вікторина «Так чи ні».
- Відкрийте робочі зошити, запишіть число, тему уроку і приготуйтесь до вікторини «Так чи ні».
(Учні ставлять + або – на позначення правильного та хибного твердження, потім виконують взаємоперевірку за поданим ключем).
В)Гра «Знайди помилку».
Хлопці Ява і Павлуша поїхали з батьками до Києва. Там вони побували в метро. Їм дуже сподобалося. Хлопчики вирішили побудувати таке й собі, у своєму селі. Вони зайшли до Будинку проектів, попросили план будівництва і взялися до роботи. Метро вийшло на славу! Але плямиста і огидна свиня Манюня не розуміла, що метро – лише для людей. Вона захотіла покататися, та ще й без грошей, а коли не пролізла через турнікет, то дуже заверещала. За це дід Варава налаяв хлопців і наказав закрити метро у нього біля сарая.
ІІІ. Основна частина уроку
Вчитель. Я бачу,що у змісті повісті ви орієнтуєтеся, тому попрошу вас, на основі опрацьованого матеріалу, довести, що ця повість пригодницька і визначити її головну думку.
(Відповіді учнів)
(Це твір, у якому зображені непередбачені, несподівані події, випадки, що трапляються з героями під час подорожі, мандрівки тощо і часто пов`язані з ризиком).
Складання характеристики героїв повісті «Обґрунтуй думку»
«Гронування»
- Ми знаємо, що всі персонажі художнього твору поділяються на головних і другорядних. Пригадаймо, хто ж головні герої повісті?
(Відповіді дітей)
- А які вони? Запишімо на дошці те хороше, що притаманне хлопчикам, і те, що, на вашу думку не красить підлітка.
+ ПАВЛУСЬ ?
ЯВА
Хлопчики – ваші однолітки. Вони здатні на вигадку, бешкетують, завдають клопотів оточуючим. Але ми розуміємо, що все це вони роблять на зі зла, це – так би мовити, плоди їхньої бурхливої фантазії. Вони мріють, пізнають життя, і ми, читаючи твір, не засуджуємо їх, а сміємося і захоплюємося їхніми пригодами.
Ви охарактеризували героїв позитивно, тому що їхні пригоди сподобалися вам, ваші мрії подібні до їхніх, адже вони ваші ровесники. Але послухайте ще одну думку. До нас прийшов лист від цікавої громадянки з особливими переконаннями.
(За що діти люблять Яву і Павлушу?Як така поведінка може вплинути на виховання підростаючого покоління? З кого брати приклад?! З тих хлопців, які випустили під час лекції в клубі пугутькала, внаслідок чого лектор упав із трибуни і вилив собі на голову графин із водою; повісили на телеантену старі дідові підштаники; зіпсували свинарник! Це хулігани! Я згодна з думкою діда Салимона, що це гангстери, а не хлопці! Ким тут захоплюватись? Як можна дозволяти дітям таке читати?)
Чи можете ви захистити Яву і Павлушу? Доведіть, що хлопці хороші.
Отже, на перший погляд видається, ніби пригодницький твір має розважати, а його герої не зможуть навчити нас нічого корисного.
. Визначення засобів творення комічного.
- Подумайте, будь ласка, і скажіть, за допомогою яких засобів творення комічного автор досягає того, що читаючи повість «Тореадори з Васюківки», ми не можемо стримати сміх.
(Діти визначають і називають засоби творення комічного у повісті)
Вибірковий диктант
- Крім названих вами засобів автор, щоб зробити розповідь яскравішою, образнішою, використовує різні художні засоби. Які ж саме? (Діти називають художні засоби)
- Ви вже знаходили їх у тексті, тому зараз я пропоную, об’єднавшись у три групи, виокремити з поданих художніх засобів епітети, порівняння, метафори.

(1 група – епітети.
2 група – метафори.
3 група – порівняння.)
. «Хвилинка мудрості»
- Поясніть, будь ласка, народне прислів’я: «Кожна пригода – до мужності дорога».
(Учні пояснюють прислів’я)
- Так, у пригодах, у різноманітних приємних і неприємних ситуаціях гартується воля, характер людини і справжня дружба. А чи хотіли б ви мати таких друзів, як Павлусь і Ява? Чому?
- Вони були гарними друзями?
(Відповіді учнів)
- Дякую за відповіді. Пам’ятайте, що у деяких ситуаціях треба вміти відстояти власну думку, але також треба вміти знаходити компромісні рішення. Можливо, керуючись здо-ровим глуздом, навіть піти на поступки. А ще завжди зали-шатися оптимістом, у всьому знаходити позитив.
- До речі, які слова асоціюються у вас зі словами «пригоди», «оптимізм», «романтика»?
ІV. Рефлексивно- оцінювальний етап
Отже, пригодницький твір не лише розважає, але й навчає. Чого ж найбільше хотів навчити В.Нестайко нас своєю повістю? Щоб дізнатися про це, розгадаємо кросворд.
1. Як звали діда-баштанника?
2. Під чим рили метро хлопці?
3. Депутатом чого була мати Яви?
4. Як звали корову, з якою билися васюківські тореадори?
5. Який спектакль ставили школярі?
6. Як звали свиню, що впала у метро?
7. Хазяїна чого шукали хлопці після пригоди на пляжі?
8. Автор опери «Кармен», арію з якої наспівували васюківські тореадори.
9. Один із злодіїв-«шпигунів».
10. Як звали дівчину, яка симпатизувала Павлуші?
11. Хто такий Жора?
12. Що найбільше вразило хлопців у Києві?
13. Як поводився Стьопа Карафолька?
14. Ким був Павлуша на баштані під час гри?
15. Які плоди нагадували героям тигрів?
16. Що зробили батьки хлопцям, дізнавшись про їхню витівку на баштані?
17. Хто застав дітей за грою в «єгипетські піраміди»?
18. Як звали справжнього друга Павлуші?
Піднесіть руки ті, хто вважають зараз, що пригодницькі твори можуть і мають повчати, а не лише розважати. Отже, пригодницька література покликана навчати розважаючи. І це довів нам не лише В.Нестайко, бо ще до нього, набагато раніше, такі твори писали зарубіжні письменники, такі як …
Нам час закінчувати нашу подорож у країну Пригод. Мандрівники, повертаючись із доріг приносять щось на згадку. А що візьмете ви?
Метод незакінчених речень
«Сьогодні на уроці я зрозумів…»
або
«Повість «Тореадори з Васюківки» допомогли мені зрозуміти, що…»
- Дякую, сподіваюся, всі ви отримали задоволення від уроку. Бажаю, щоб ваше дитинство було таким же яскравим і різноманітним, як у Павлуся з Явою, щоб кожен з вас був непересічною особистістю, яка не забуває про закони моралі та етики.
Домашнє завдання.
Уявіть, що ви створили клуб романтиків. Складіть устав цього клубу або Скласти усний роздум на тему : «Як зробити своє життя цікавішим».
Бідненко В. М.
Категорія: Методична скриня | Додав: robik99 (04.03.2012)
Переглядів: 8433 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]