Меню сайту
Категорії розділу
Учнівські роботи, МАН [11] |
Сценарії
[44]
Сценарії шкільних заходів
|
Накази
[3]
Накази по школі по певній темі (атестація)
|
Методична скриня
[22]
Методичні розробки для вчителів, плани уроків
|
Друзі сайту
Пошук
Головна » Статті » Методична скриня |
Урок українського читання 3 клас
Урок українського читання 3 клас Тема: Де тепло, там і добро Мета: Ознайомити учнів з життям і творчістю великої української поетеси Наталії Львівни Забіли Закріплювати вміння читати в особах; навички вибіркового читання, навички роботи в групах, в парах, індивідуальної роботи Виховувати любов до життя, бажання дарувати тепло Розвивати мовлення, мислення, виразне читання Матеріал до уроку: Н. Забіла «Хто сильніший?» Обладнання: ноутбук, проектор,портрет та збірки творів Н. Забіли, картки у формі серця, сонця, хмарки. Хід уроку I. Організаційний момент Сонячний промінь у клас завітав. Вітерець легенький ніжно повівав. Голівки вам пестили і готували, Щоб гарно та вправно усі працювали, Читали та міркували. Вчитель: Прочитайте назву теми уроку. (слайд з темою) II. Мовно – логічна розминка 1. «Плутанка» Вчитель: Ось перше завдання для вас, подивіться. Це вітер розвіяв слова ці усі. А хто прочитає? Читання плутанки Сон крас сві зем яс рі яс ну це лю тить ває но зіг но (слайд) 2. Загадки Вчитель: Вам загадки, і не одна Спробуйте їх відгадати І швиденько міркувати Про що твір будем читати Відгадування загадок Рукавом махнув, Дерева нагнув (Вітер, слайд) Всі його люблять, всі його чекають. А хто подивиться – кожен скривиться. (Сонце, слайд) III. Мотивація навчальної діяльності Так про сонце і про вітер З вами будемо читати Хто з них більшу силу має?І що все перемагає А хто знає ту рослину, Яку люди так шанують, Символом життя вважають Тут на рідній Україні Вчитель: Прочитайте вірш і дізнайтесь, що це за рослина. Із перемогою і славою Весна являється на світ І квітне радісно, яскраво Барвінковий зірчастий цвіт. (слайд, барвінок) Бесіда Так саме барвінок є символом життя. Жадоба до життя завжди перемагає всяке зло. Що найбільше потрібно людині в житті? (Тепло, любов, добро, затишок) Від чого йде тепло в природі?(від сонця) А в людини від чого йде тепло?(від серця) Ось саме про це й розповіли нам рядки із вірша «Барвінок» А хто з вас читав цей вірш? Хто може назвати автора? Цей вірш написала прекрасна українська поетеса Наталія Забіла – основоположниця української літератури для дітей. І сьогодні у нас є чудова нагода краще ознайомитись із її життєвим і творчим шляхом. (слайд, фото Н. Забіли) IV. Розповідь про поетесу 1.Біографія Народилася Наталія Львівна Забіла 5 березня 1903 року в Петербурзі в сім*я службовця – працівника міністерства землеробства. На початку 1917 року мама з дітьми переїхала на Україну і оселилась на станції Люботин, біля Харкова. Сімнадцятирічною дівчиною Наталя Забіла почала вчителювати й одночасно навчалась на історичному відділенні Харківського інституту народної освіти. Писати вірші, оповідання, казки вона почала ще в дитинстві. У 1924 році було надруковано її перший вірш «Війна війні». Їй першій в Україні присуджено Республіканську премію імені Лесі Українки. Наталя Львівна Забіла подарувала вам, діти, веселе, добре, мудре слово, яке ви повинні взяти із собою у життя. 2. Ознайомлення зі збірками творів поетеси «Вірші», «Веселим малюкам», «Ясоччина книжка». V. Робота над казкою Н. Забіли «Хто сильніший?» 1. Бесіда - Прочитайте анаграму ТОХ НІСИЛЬЙШИ? (слайд, «Хто сильніший?») Хто згадає, про що ми будемо читати? (Про вітер і сонце) 2. Повідомлення мети 3. Читання вчителем Завдання Який цей твір за жанром? Чому? Відповідь на запитання - Це казка, бо в ній говорять Сонце і Вітер. 4. Словникова робота Індивідуальна робота - Прочитайте самостійно, вголос. Ляже запну Розкриють зірву Розпукуються нажену Росте вію Співає налечу Ласкаю роздягати Люблю розмечу Суворий (картки у формі сонця) Кого характеризують слова 1 колонки А другої? Слова на дощці: Пошани варт, кашне, двобій. Кренделі,Жаско (зноска) 5. Читання дітьми виразно Завдання Чому засперечались Сонце і Вітер? 6. Читання дітьми мовчки Завдання Як вирішило Сонце і Вітер перевірити свою силу? (На хлопчику, який біг на ковзанах) (слайд) 7. Аналіз твору Гра «Мікрофон» - Хто першим заговорив про свою силу? - Які почуття викликали слова вітру?(страх, сум) - Що говорило Сонце? - що відчули, читаючи слова Сонця?(радість, любов) - Як звали хлопчика, на якому герої показали силу? 8. Вибіркове читання - Як діяв Рішер? - Як діяло Сонечко? - Чиї дії сподобались? Чому? - Як ставиться автор? - Чого навчає поетеса? (Тепло, добро перемагає) 9. Гра «Кмітливці» - Знайдіть і прочитайте уривок, що відповідає фото. (слайд, останнє листя на деревах) Підпис: Та ще й без жодного зусилля… (слайд, бруньки на деревах) Підпис: І на деревах змерзлих, голих… (слайд, пшеничні колоски, освітлені сонцем) Підпис: Як влітку все росте і спіє… 10. Гра «Дослідники» Мовно – логічне завдання в парах З’єднати пари слів на картках, відшукавши їх в тексті. Торкнулось завив Бігать похмуро Зупинивсь залюбки грізним обережно (картки у формі серця) 11. Читання в особах 12. Гра «Синоптичний прогноз» Робота в парах на картках (картки у формі хмарки) Синоптики повідомили прогноз погоди. Які дії сонця і вітру вони передбачили? Сонце Вітер Позриваю, грію, нажену, розмечу, зірву, заблищало, люблю, ласкаю, подму, вію. 13. Гра «Вовк та Заєць» VI. Підсумок уроку Чи можемо відповісти на запитання: Хто сильніший? Чого навчає казка? Який висновок ви зробили для себе? VII. Домашнє завдання Казку читати в особах с.31 – 35, розповідати про Н. Забілу за статтею підручника с. 31 Підготувала: Вчитель Ревнівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Вовк Світлана Петрівна | |
Переглядів: 2886 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |