Субота, 05.07.2025, 21:31
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Друзі сайту
Пошук

Цікаво пройшов Тиждень дитячого читання в Ревнівській ЗОШ. Заходами Тижня були охоплені всі вікові групи школярів — молодші і середні були глядачами і учасниками заходів, а старшокласники виступали в якості організаторів та помічників бібліотекаря. Особлива увага була приділена молодшим. 
Бібліотечний вісник до Тижня дитячого читання.

1 квітня для учнів 6 класу був проведений бібліотечний урок присвячений 205- ій річниці від дня народження видатного письменника М. В. Гоголя. Учні переглянули CD-презентацію, яка являла собою своєрідну відео виставку творів письменника і складалася з трьох розділів:
1. “Містичні твори Гоголя” ( цикл “Петербурзькі повісті” та ін..)
2. “Історична та сатирична тематика” 
3. “Твори Гоголя у шкільній бібліотеці”. 
2 квітня розпочався цикл бібліотечних уроків для учнів 4 класу на тему “ Довідково–бібліографічний апарат бібліотеки  (ДБА)”. Перший урок присвячений довідковим виданням і називався “Книги, які знають все”. Переглядаючи CD-презентацію по темі, учні ознайомилися з ключовими поняттями – ДБА бібліотеки, енциклопедії, довідники, словники, бібліографія;  з’ясували специфіку довідкової літератури та її відмінність від іншої, здійснили коротеньку екскурсію в історію довідкової літератури,  навчилися розрізняти довідкову літературу за призначенням ( універсальні, галузеві, дитячі) та ознайомилися з їх  структурою. Також переглянули сторінки дитячої електронної енциклопедії тварин на комп’ютері. На завершення, подивилися випуск дитячого кіножурналу Єралаш, який називається “Интересная книга” (про орфографічний словник).  Другу частину теми ДБА “Бібліографічний апарат” розглянемо на наступному уроці.
   А у четвер, 3 квітня,  для учнів початкових класів відбувся ігровий захід – інтелектуальна гра “Подорож казковим потягом”, де діти мали змогу продемонструвати свої знання з літератури та з основ бібліотечно-бібліографічної грамотності. Завдання гри полягало у тому,  що учні мали відправитися казковим поїздом  у далеку мандрівку для того, щоб повернути у шкільну бібліотеку героїв улюблених казок, які змушені були покинути свої книжки  і утекти з бібліотеки  світ за очі. Справа в тому, що поряд з ними у бібліотеці  з’явилися   монстрики, які їм не давали спокійно жити. Але дістатися до Казкового містечка, де оселилися втікачі, не просто. Потрібно проїхати 6 станцій казковим потягом, на кожній з яких на наших юних читачів чекали випробування та несподіванки. І лише справившись з ними, поїзд рушав далі. На кожній “станції”, так званий,   поїзд відправляли учні, які постійно мінялися і це їм дуже подобалося. Слід сказати, що діти були дуже активні і з великим захопленням грали у гру, в якій потрібно було показати знання не тільки з читання, але й з основ бібліотечно-бібліографічної грамотності. Особливо цікаво було спостерігати, як вони угадували  дитячих письменників по їхнім портретам, які бачили на екрані.  (станція письменників). Це видалося не так просто. Якщо діти, практично, не помилялися у тому, хто автор казок, то упізнати тих же письменників по портрету виявилося значно важче, але вони старалися.  За правильні відповіді  учні отримували фішки, за кількістю яких були визначені переможці.  Нашим читачам вдалося повернути казкових героїв на свої місця, а монстрики просто зникли. Захід проходив у вигляді слайд-подорожі. Більша частина  присутніх у залі дітей отримали фішки, але найбільше їх отримав учень 4 класу – Григоренко Павлик (12), при цьому він ще був і фотокореспондентом. Трохи менше отримали його однокласниці – Гайдар Марина та Манукян Крістіна. Вони посіли друге місце. Не відстали від них і учні 3 та 2 класів – Величко Діма (3 клас) та Мохначук  Вероніка (2 клас). До того ж,  Вероніці вдалося обіграти учнів 1, 3 та 4 класів у грі  “Склади назву казки”. Переможці отримали набори наклейок з казковими героями, а на лінійках будуть нагороджені дипломами та грамотами.
   І на завершення Тижня  (4 квітня) відбулося свято для учнів 1 класу – Посвячення їх у читачі шкільної бібліотеки. Називається свято “Велика казкова подорож”. Воно теж супроводжувалося презентацією. Посвятити першокласників у читачі мала Королева книг, але в зв’язку з тим, що вона святкувала свої іменини і не змогла прибути у нашу школу, то запросила їх до себе у гості. Та, як відомо, шлях до Країни Читалії далекий і небезпечний, тому вона відправила до учнів свого Колобка, який і супроводжував першокласників протягом усієї подорожі. Шлях був сповнений і цікавих пригод, і справжніх небезпек, де дітям стали у пригоді знання з правил безпеки життєдіяльності (перехід дороги, поведінка у лісі, поведінка у полі під час грози, пожежа, відкриті водойми і т.д.) і, звичайно, знання улюблених казок. Першокласники були дуже активні. Дійшовши, нарешті, до палацу Королеви, несподіванки не закінчилися: варта впустить дітей лише тоді, коли вони розкажуть правила поведінки з книжками, прислів’я про книги, розгадають загадки. Першокласники з цим справилися успішно, а коли Королева їх зустріла – привітали її з іменинами, розказавши віршики про книги. Так, Королева прийняла маленьких першокласників у читачі і вручила їм ключ від знань та подарунки – книжки на довгу пам’ять, які допомогли придбати їхні батьки і які теж були присутні на святі.

Підсумки конкурсів та акцій, оголошених до Тижня дитячого читання, будуть підведені в наступному випуску.