Вівторок, 06.12.2016, 01:44
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
Категорії розділу
Учнівські роботи, МАН [11]
Сценарії [39]
Сценарії шкільних заходів
Накази [1]
Накази по школі по певній темі (атестація)
Методична скриня [21]
Методичні розробки для вчителів, плани уроків
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
Пошук
Головна » Статті » Методична скриня

Інтегрований урок з позакласного читання та природознавства 3 клас
Інтегрований урок з позакласного читання та природознавства 3 клас 
 
Тема. В неповторний світ тварин всі рушаєм як один.
Мета. Удосконалювати навички роботи над текстом. Закріплювати вміння працювати в групах, парами; навички індивідуальної роботи в ході ігор ,,З’єднай прислів’я”, ,,Хто що їсть?”, ,,Як розмовляють звірі”.
Формувати уявлення про Червону книгу України; ознайомлювати з представниками звірів, занесеними до неї.
Виховувати співчутливе ставлення до звірів.
Розвивати пізнавальну активність учнів.
Матеріал до уроку.
Науково – популярне оповідання ,,Житла звірів” с. 179-180 (Твоя планета земля ,,Глорія” Донецьк 2010 р)
Прислів’я, відомості з інтернету про Червону книгу України, про пам’ятники звірям.
Обладнання.
Комп’ютер, Червона книга України, мікрофон, картки для групової роботи та роботи в парах, малюнки до загадок, картки для індивідуальної роботи, мікрофон.
Тип уроку Гра – подорож
Хід уроку
І.Підготовчий етап.
1.Читання вірша мною.
Дзвоник пролунав веселий.
Дружно всіх він кличе в клас.
І цікаве на уроці
Відкривається для вас
- Добрий день, у добрий час !
Дуже рада бачить вас !
Ви почули всі дзвінок ?
Він покликав на урок.
2.Повідомлення теми і мети уроку.
а) Слово вчителя.
Урок у нас сьогодні незвичайний. Ми з вами будемо гратись і подорожувати. Куди саме вирушаємо дізнаєтесь, відгадавши загадки.
б) Читання загадок дітьми.
1.Літом наїдається,
По лісу гуляє,
Взимку відсипається
В барлозі спочиває
(Ведмідь)
2.Я руда, хвостата,
Умію нечутно ступати
В курник залізати,
Тягнути курчата.
(Лисиця)
3.Під соснами і ялинками
Лежить мішок з голками.
(Їжак)
4.Червонясту шубку має,
По гілках вона стрибає.
Хоч сама мала на зріст,
А великий має хвіст.
(Білка)
5.Влітку сіренький,
Взимку біленький,
Довгі вуха має,
Швидко бігає, стрибає.
(Заєць)
6.Живе в лісі хижий, дикий,
Душить, кури та індики,
І козу, і барана –
Він нікого не мина
(Вовк)
- До кого ж саме приведе нас подорож ?
(До звірів)
- До якої природи вони належать ?
(До живої)
- Чим відрізняються від інших тварин ?
(тіло покрите шерстю, малят вигодовують молоком)
Прочитайте.
Тема нашого уроку - ,,В неповторний світ тварин всі рушаєм , як один”.
Під час подорожі ми будемо удосконалювати вміння роботи над текстом, вміння працювати в парах, групах та індивідуально. Також ознайомимось з Червоною книгою України та її представниками – звірями, будемо вчитися співчувати тваринам, пізнаєм багато цікавого з життя братів наших менших (так ми називаємо звірвів).
ІІ.Основний етап.
Отже – в путь.
1.Слово вчителя.
Звірі – живі істоти. Вони, як і люди потребують світла, тепла, води, житла.
І перша зупинка наша називається :
,,Де живе який звірок ? Ти дізнайся, мій дружок”
- Прочитаємо науково – популярне оповідання ,,Житла звірів” (автор В.Бондаренко) (ст.. 179-180) і в ході інтерв’ю поговоримо, про які саме житла ми прочитали ?
2.Читання тексту дітьми виразно.
3.Відповіді на запитання за змістом (у формі інтерв’ю з використанням мікрофона ).
- Для чого, звірові потрібне житло ?
(Для захисту від хижаків, для потомства, для відпочинку, від негоди).
- Яке звірине помешкання найпоширеніше ?
(Нора)
- Хто може займати чужі нори ?
( Лисиці, горностаї, норки, видри, ласки)
- Де поселяються білки ?
(В кулеподібних гніздах з гілочок, дуплах, шпаківнях, гніздах ворон і сорок)
- Хто із звірів не має житла, а відпочиває на землі, на снігу ?
(Олені, косулі, лосі, зайці)
- Які звірі можуть жити в норах і будувати хатки біля річок
(Бобри, видри, ондатри)
Бесіда.
Отже, звірі, як і люди люблять затишок, хороше житло. Але не тільки цим вони схожі на людей. Звички, риси характеру у них теж подібні з нашими людськими. 1 всі вони відображені у народних прислів’ях .
Друга наша зупинка носить назву :
,,Народ скаже, як зав’яже. Звички звірів нам покаже”.
4.Групова роботи з картками ,,З’єднай частини прислів’я (деформовані прислів’я ).
(На картках зліва записана І частина прислів’я, а справа ІІ частина не в тому порядку). Відшукати ІІ частину і відновити прислів’я з’єднавши частини стрілочкою).
І група
1.Вола пізнаєш по рогах, і конем не здоженеш
2.Без праці - а дурня по словах
3.Згаяного часу - в ліс не ходити
4.Вовків боятися - нема життя і собаці
ІІ група
1.Дарованому коневі вовк не страшний
2.Дружній череді чиє м’ясо з’їла
3.Знає кішка, краще його не будити
4.Якщо тигр спить - в зуби не заглядають
ІІІ група
1.Якщо миша сита, а поза очі вовчицею
2.Спати до обід - як кіт наплакав
3.Наробив, то присниться й ведмідь
4.В очі лисицею - то їй і борошно гірке
- Пояснити прислів’я
І група – Без праці нема життя і собаці.
ІІ група – Дружній череді вовк не страшний.
ІІІ група – Наробив, як кіт наплакав.
(Фізкультхвилинка)
Бесіда.
- Люди з давніх - давень вивчали не тільки звички тварин, а й їхню мову. Вона у звірів надзвичайно різноманітна. Ви самі зараз в цьому переконаєтесь.
- Отже назва наступної зупинки :
,, Є у кожної звірини мова особлива, дивна”.
5.Робота в парах. Розгадування кросворда.
На партах лежать картки із кросвордом. Розгадайте його. Прочитайте слово по вертикалі. Впишіть по горизонталі назви тварин, які розмовляють такою мовою : 1 – реве, 2 – виє, 3 – ірже, 4 – гарчить, 5 – нявкає.
(Діти виконують)
6.Коротка бесіда.
- Хто реве ? (Зубр)
- Хто виє ? ( вовк)
- Хто ірже ? (кінь)
- Хто гарчить ? ( рись)
- Хто нявкає ? (кіт)
Отже, ви побачили, що в кожного звіра своя мова, надзвичайно неповторна. Мабуть і в їжі звірі теж неабиякі гурмани.
- Хто такі гурмани ? ( Ті що люблять вишукані страви, люблять поїсти).
Наступна зупинка нашої подорожі :
,,Чим живиться який звір. Добери і перевір”
Робота індивідуальна.
(На партах картки з малюнками їхньої поживи). Викласти напроти малюнки звіра, малюнок їхньої поживи.
Вчитель перевіряє.
- Назвати звіра і його поживу.
7.Реклама на дорозі (на дошці).
Профілактика авітамінозу у звірів.
Коли все замете снігом, зайчик прибігає до молодого деревця погризти кори. Але ж які то вітаміни ? Поклади під це деревце морквину, бурячок чи капустяний листочок. Зайчик поласує ним із задоволенням.
1 звірок здоровий, і дерево ціле.
8.Бесіда.
- А чому борсук, їжак, ведмідь не потребують допомоги взимку ?
(Бо впадають у сплячку)
Ми всі знаємо, що звірів потрібно берегти і охороняти. Як ми можемо зберегти звірів – вже дещо сказали. Але ж є багато з них, яким ми не взмозі допомогти самі. Хто піклується про них ? (Держава).
Наступна зупинка носить назву :
,,Звірів зберігає нині Червона книга України”.
9.Ознайомлення з Червоною книгою України
а) показ вчителем
б) Коротка розповідь.
– Червона книга України була створена у 1980 р. Червоний колір – попередження, сигнал тривоги. До неї занесено 21 вид звірів, які потребують охорони. Про деяких із них розкажуть наші ,,юні натуралісти”.
- Хто такі натуралісти ?
(Ті, що вивчають природу).
- Крім почутої розповіді, ви побачите зображення звіра на екрані.
Отже, увага на екран.
Розповіді дітей.
1.Їжак вухатий. Мешкає в чорноземних степах, на сухих схилах. Довжина - до 23 см., важить – 600 г. Має великі вуха. Живиться комахами, ящірками, зміями, ягодами, насінням рослин.
В клубок не згортається, а піднімає голову та шипить, намагаючись вколоти ворога.
2.Кажан – живе в дуплах, на горщиках. Довжина 6-8 см., розмах крил 30-35 см. Полює вночі на літаючих комах.
3.Кіт лісовий – зустрічається в гірських лісах Карпат. Зовні нагадує кішку, але більший за розмірами і має короткий хвіст. Довжина – до 75 см., важить – до 3 кг. Хутро іржавого або бурувато сірого кольору з темними смугами. Полює вночі. Живиться гризунами, птахами та їхніми яйцями.
4.Борсук – живе в широколистих лісах. Довжина – 110 см. важить до 24 кг. Живиться комахами. Ласує медом, личинками джмелів. Їсть ягоди, плоди, корінці. Риє нори. Взимку спить.
5.Видра річкова – живе в лісових річках та озерах. Довжина – до 95 см., хвіст – до 55 см. Важить до 10 кг. Добре плаває, пірнає. Живиться рибою, раками, жабами, іноді качками. Живе в норі, яку риє нижче рівня води.
10.Бесіда.
Ось які чудові наші звірята, кумедні, цікаві.
- А чи хотіли б ви дізнатись хто із них найбільший, найменший, найшвидший, найдовше живе, найбільше їсть.
В цьому допоможе наступна зупинка під назвою :
,,Переможці – не спортсмени. Наші звірі – рекордсмени”.
- Хто такі рекордсмени ?
(Ті, що досягають хороших результатів в спорті, б’ють рекорди).
- Хто ж б’є такі рекорди серед звірів, незвичайні рекорди.
- Запрошуємо ,,юних натуралістів” продовжити знайомити нас з особливими звірями. Також уважно дивіться на екран.
11.Розповіді учнів.
1.Найбільший звір – зубр. Живе у змішаних і листяних лісах. Довжина – до трьох з половиною метрів, висота – 2 м. Вага – 1 т. Живиться пагонами молодих дерев, листям дерев і чагарників.
2.Найменший звір – бурозубка мала. Довжина - не більше 6 см., вага – 5 г. Зустрічається в лісах і лісостепах України. Живиться дрібними комахами.
3.Найшвидший звір України – заєць. Зустрічається скрізь. Довжина – до 65 см., вага 3-5 кг. Живиться рослинами, швидкість до 80 км за годину.
4.Довгожитель – бобер. Він живе до 50 років. Довжина – до 1 м. Хвіст до 35 см., вага – до 30 кг. Живиться корою, пагонами, листям, водяними рослинами. Добре плаває, може перебувати під водою до 15 хв.
5.Найбільше їсть афаліна. Вона з’їдає за добу до 30 кг. дрібних морських тварин. Серед травоїдних – лось – до 35 кг.
9. Дуже цікаво вивчати життя звірів. Багатьох з них люди увіковічили, збудувавши пам’ятники.
Наступна зупинка :
,, Народ звірів шанує. Пам’ятники їм будує”.
Увага на екран.
(Розповідь вчителя про пам’ятники звірям).
Про звірів можна говорити безкінчено. Але на жаль наша подорож закінчується.
ІІІ. Заключний етап.
Остання зупинка носить назву :
,,Чи уважним був турист?”
Тестування відповість.
Бесіда.
- Хто такий турист ?
(Той хто подорожує)
- Ми всі були туристами.
Отже, увага тестування.
(На аркушах надруковані запитання і 2 відповіді).
- Назвати букву, з правильною відповідю.
10.Тестування.
1.Найбільш поширене житло звірів ...
а) нора б) дупло
2.Звір, який має кілька жител ...
а) вовк б) білка
3.Коли створено Червону книгу України ?
а) у 1930 р б) у 1980 р.
4.Кому кладуть взимку під дерево моркву, капустяне листя, бурячок ?
а) їжачкові б) зайчику
5.Який найбільший звір України ?
а) зубр б) лось
6.Який звір найдовше живе ?
а) борсук б) бобер
7.Який звір найпрожерливіший ?
а) афаліна б) вовк
- Отже, підсумували ; як на уроці працювали. Всі активні були.
Юні натуралісти отримують по 12 балів.
Домашнє завдання.
Написати невеличку розповідь про улюблену тваринку (звіра).
Категорія: Методична скриня | Додав: robik99 (11.12.2012)
Переглядів: 1143 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]