Вівторок, 06.12.2016, 01:47
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
Категорії розділу
Учнівські роботи, МАН [11]
Сценарії [39]
Сценарії шкільних заходів
Накази [1]
Накази по школі по певній темі (атестація)
Методична скриня [21]
Методичні розробки для вчителів, плани уроків
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
Пошук
Головна » Статті » Сценарії

Пташки повертають доому (сценарій)
Тема: «Пташки додому повертають,рідну землю прославляють»
(Виховний захід–казка               підготувала вчитель Вовк С.П.)


Мета: На традиціях українського народу прищеплювати любов до природи рідного краю, а саме до її пернатих мешканців
* Розширити і поглибити знання дітей про приліт птахів навесні, про українські традиції зустрічі їх
* Виховувати бажання піклуватися про пташок, оберігати їх

Обладнання: ноутбук, проектор, казкове віконечко, паперові квіти, струмки, сонечко, телеграми, фото дітей з виготовленими шпаківнями, синтезатор.
Хід казки
(Учні в костюмах птахів, українських костюмах, учениці старших класів в образі весни та казкарки, учень 4 класу – листоноша)
Вчитель
- Закрийте очі і уявіть те, що зараз чуєте.(вмикається відео «Дзвенять струмки»)
- Що уявили?
- Відкрийте очі. Що побачили?( це дзвенять перші весняні струмочки)
- А що це означає?(прийшла весна)
- А що чути крім струмочків?(пташиний спів)
- Сьогодні свято наше незвичайне. Ми поринемо з вами у весняну казку. А називається вона … (слайд, тема)
- Пташки додому повертають – рідну землю прославляють.
- Отже, починаємо!(вчитель відкриває казкове віконечко, в ньому з’являється казкарка)
Казкарка.
- Не в деякому царстві, не в деякому державстві, а тут, на рідній Україні, жила-була Весна.(виходить Весна)
- Заблищала вона сонечком(Весна прикріплює на дошку сонечко), задзвеніла струмочками(розкидає струмочки) і почала кликати пташок із вирію, адже рідний край найдорожчий у світі не тільки для людей, а й для птахів.
(Виходить учениця)
Учениця.
(слайд, вишні цвітуть)
Одна Батьківщина і двох не буває,
Місця, де родились, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в своєму житті.
Казкарка.
- От і повернули пташки свої голівки в бік рідної землі. Вони так скучили за рідним лісом, полем, за дощиком, за весняними пахощами в милій серцю стороні.(роздається стукіт у двері)
Вчитель.
- А хто це там стукає до нас? (входить листоноша)
Листоноша.
- На вашу адресу надійшли телеграми.(дістає телеграми, зачитує їх)
- Телеграма 1
с. Ревне, друзям птахів
Прилетів 9 березня. Дуже сумував за вами і рідною Україною. Насолоджуюсь красою рідного краю. Співаю радісні пісні у височині.
Ваш Жайворонок.
- Телеграма 2
с. Ревне, третьокласникам
Оглянули шпаківні, виготовлені вами, залишились задоволені. Дякуємо за турботу. Влітку знищимо всіх шкідників.
З привітанням Шпаки.
- Телеграма 3
с. Ревне, учням 3 класу
Всім відповідаю, найкраща земля – Україна, краще рідної немає. Шлю привітання з Київської землі.
Журавель.
- Телеграма 4
с. Ревне, школярам
Вилітаємо з Африки. Терміново повідомте, чи вже є у вас комахи. Якщо немає – ми затримаємося в дорозі.
З повагою, Ластівки.
Вчитель.
- Дякуємо тобі, наш листоношо, за чудові телеграми, а пташки дійсно поспішають до нас з теплих країв.
(Виходить учень)
(слайд, зграя птахів)
Учень.
Із землі півдня, тепла, погоди
Весняні птахи до нас летять.
Жене їх туга крізь гори й води
У край коханий до українських хат.
І хоч голівки втомлені клонять,
Крильми живіше мріють шлях,
Коли їм рідне всміхнеться підсоння,
Село родиме, рідний дах.
Казкарка
- Так от, кличе Весна пташок з теплих країв. Найпершою прилетіла пташка… Ану ж, відгадайте, хто така?
(Виходить учень)
Загадка
Угорі тремтить сіренька цятка
І пісні співає голосні,
Що правда тільки навесні.
Скажіть швиденько, що за пташка?(слайд, Жайворонок)
(Виходить Жайворонок)
Жайворонок.
- Я прилетів найпершим. Цей день 9 березня, свято Обертіння. У народі кажуть, що в цей день пташки обертають голівки в бік батьківщини, збираються летіти додому А я вже тут.
Мій приліт говорить про прихід весни. Гніздечко своє моститиму пізніше у густій траві. А поки що співаю у височині свою дзвінку пісеньку, радію що повернувся додому.
Казкарка.
- Наш народ дуже любить цю веселу ранню пташку і склав про неї народні прикмети.
(Виходить учениця)
Учениця
Народні прикмети:
1. Якщо жайворонки летять високо – на врожай, низько – навпаки.
2. Ранній приліт жайворонків – на теплу весну.
Казкарка.
- І в нас є свої жайворонки, пташки співучі. То ж послухайте їх. (виконання пісні «Веснянки»)
Казкарка.
- Дуже зраділа весна жайворонкові. Сонечко ще вище підняла(Весна піднімає сонечко), струмочками ще більше задзвеніла (розкидає струмочки). І зове наступного птаха. Ось якого.
(виходить учень)
Загадка
Чорномазий, білодзьобий,
Він за плугом важно ходить.
Сторож вірний він полів,
Перший вісник теплих днів.(слайд – грак)
(Виходить Грак)
- Майже разом із жайворонками прилітаю я, грак. Мене називають справжнім провісником весни. Коли ми прилітаємо, то здіймаємо такий галас, як на українському ярмарку.(відео «Граки прилетіли»)
- Так це саме ми радіємо весні в рідному краї. Тепер уже готуюсь гнізда мостити. Адже у мене їх не одне, а кілька. Мощу їх на деревах із гілок.
Казкарка
- Український народ склав прислів’я та прикмети про своїх га ласунів.
(Виходить учень)
Народні прикмети:
1. Граки зграями в’ються – на зміну погоді.
2. Граки пасуться на траві – на дощ.
Прислів’я
Грак на горі – весна на дворі.
(Влітають дика гуска та дика качка)
Казкарка
- А це хто такі? РРрррррРозповідайте.
Дика качка
- Хто ми, відгадайте:
У воді купалася, сухою зосталася.(слайд дика качка, дика гуска)
Дика качка і гуска
- Так це ми, дикі качки та дикі гуси!
Дика гуска
- Ми повертаємося вслід за граками. Коли ми прилітаємо, діти кидають солому і кричать: «Гуси, гуси ось вам на гніздечко, а нам – на здоров’ячко»
Дика качка
- Подібно до гусей, ми, качки, летимо високо над землею, а тільки розтане сніг – мостимо гнізда у очереті, під корчами.
Вчитель.
Для дикої качечки українські дівчатка виконували пісню-хоровод «Ой виплинь, виплинь, гоголю». Гоголь – один із видів диких качок.(Виконання даної пісні, дівчатка виконують хоровод, в центрі – качечка )
Пісня
Ой виплинь, виплинь, Гоголю,
Винеси літо-літечко,
Зеленеє житечко,
Хрещатенький барвіночок,
Запашний васильочок.
Вчитель
- А ось послухайте, які народні прикмети склали українці про цих птахів
(Виходить учень)
Народні прикмети
1. Качки і гуси прилітають жирними – буде холодне літо.
2. Качки летять високо – буде холодна весна.
3. Гуси ховають голову під крило – буде холодно.
Казкарка
- А весна вступає в свої права: там перша квіточка з’явилася(Весна кидає квіточку), там перша брунька(розкидає бруньки), майже розтанув сніг. І закликає Весна ще одного птаха.
Відгадайте, хто це.
(Виходить учень)
Загадка
Діти, хто з вас відгадає,
Що за пташка так співає:
Як горобчик, цвірінчить,
Мов сорока, скрекотить,
Наче качка, кряче,
Мов дитина, плаче…
Хто ж виспівує отак?
Та це ж так співає…(слайд – шпак )
(Виходить Шпак)
Шпак
- Ми, Шпаки, прилітаємо, коли на полях з’являються перші проталини. Перші кілька днів літаємо зграями, шукаємо місце для житла. То ж поспішіть зробити шпаківні і повісьте їх у своєму садку. Ви почуєте різноманітний спів і, навіть, деякі людські слова. Так, це я, Шпак, можу все так робити: і співати, і говорити.
Казкарка
- Дуже вправний шпачок. Швидко літає, гарно співає. А чим ви його порадуєте?
Діти
- Скоромовкою.(Діти декламують скоромовку)
Скоромовка
І шпачисі, й шпаченятам
Шпак шпаківню шпаклював.
Але тишком-нишком дятел
Ту шпаківню поклював.
Шпак бере шпаклівку знову
Й грудку дятлові дає:
- Ось бери, перешпакльовуй,
Як не знаєш, що клюєш.
Казкарка
- Он який завзятий шпак,
Справедливий і мастак:
Щоб житло своє створити
І родину захистити.
- А Весна крокує далі рідним краєм: квіти розсипає, бруньками дерева вкриває і вже радіє новому птаху. Хто ж це?
(Виходить учениця)
Загадка
Які ноги, такий ніс,
По болоту ходить скрізь,
Хату на хаті має,
Рахунок жабам знає.(слайд – лелека )
Вчитель
- Які ж ноги і ніс у лелеки(довгі, червоні)
Казкарка
- 19 березня закликає весна лелеку додому. Він вважається покровителем сім'ї і рідної оселі.
(Виходить лелека)
Лелека
- Я приношу щастя в сім'ю. В народі кажуть, що я приношу з вирію дітей. Мене вважають символом України. Хто зруйнує моє гніздо, того жде біда. Його будую високо на хаті, на стовпі із гілок дерев та хмизу.
Казкарка
- Український народ просто обожнює цього чудового птаха і склав про нього безліч пісень. То ж послухайте одну з них.(слайд, лелека; аудіозапис пісні «Лелеченьки» Наталії Май)
- І скоромовку склав про нього.
(Виходить учениця)
Скоромовка
Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.
Казкарка
- А весна радіє кожній пташці. От уже і наступну прикликала. Ой, як же він схожий на лелеку! Бачу, бачу, поспішає, а хто ж це?
(Виходить учень)
Загадка
Крик у небі навесні,
Слід, як ключ, у вишині,
Чуємо: «Курли, курли…»
Прилетіли…(слайд, журавель)
(Виходить Журавель)
Журавель
- Я прилітаю в кінці березня – на початку квітня. Відразу ж приступаю до спорудження гнізда. Його майструю з щільно утрамбованої купи очерету з домішками моху і невеличким заглибленням в центрі. Дуже люблю щипати те, що росте на городах. От і пісеньку-гру український народ склав про мене – «Унадився журавель» (виконання пісні-гри)
Казкарка
- Люблять діти весну. За що? За її яскраве сонечко, за пташиний спів, за веселі пісні та розваги.
- Ой ми з вами заговорились, Весна вже зустрічає нового птаха. Збираючись в дорогу, він запитав: «А чи прокинулись уже комашки?»
(Виходить учень)
Загадки
Швидко скрізь цей птах літає,
Безліч мошок поїдає,
За вікном гніздо будує.
Тільки в нас він не зимує. (слайд, ластівка)
Ластівка
- Я одна прилетіла, бо так хотіла попасти на свято. Подружки мої прилетять на початку, або в середині квітня. Комашок ще немає. Але дятлик обіцяв, що не залишить у біді, пригостить і мене комахами, які видовбує з-під кори дерев. Я – символ життя, любові. Хто зруйнує моє гніздо, той залишиться без сім'ї і, крім того, весь покриється ластовинням.
- А своє гніздечко ми споруджуємо під стріхою, ліпимо його з грудочок землі та глини.
Казкарка
- З давніх-давен народ шанує цю лагідну, ніжну пташку. Мами часто своїх діток називають «ластів’ятками». Пісень про неї складено багато. Колись на Україні і Новий рік відзначали навесні, тоді, коли повертались додому ці «Божі створіння» - так величав народ свою тендітну пташку. І була така щедрівка.
(виконання «Щедрик, щедрик, щедрівочка»)
Казкарка
- Такою уявляли ластівку українці. А ще вони склали про неї прикмети та прислів’я.
(Виходить учень)
Народні прикмети:
1. Ластівки в’ють гнізда на сонячній стороні – на холодне літо.
2. Ластівки літають низько над землею – на дощ.
Прислів’я
Ластівка весну починає, а соловей – кінчає.
Казкарка
Іде, лине весняна пісенька рідною Україною . Уже й до Ревного долетіла . Ось послухайте .
(Виконання пісні «Вербовая дощечка»)
Казкарка
- Ось весна вже буяє в усій своїй красі. І зове в рідну оселю свого чудового мешканця . А кого ж?
(Виходить учень )
Загадка
В мене є великий хист,
Я співаю, як артист.
Спів мій радісний усюди
Дуже люблять слухать люди.
(Слайд , соловейко )
(Входить Соловейко)
Соловейко
- Повертаюсь я в середині квітня. Одразу ж заворожую своїм чудовим співом. Гніздо влаштовую на землі в гущавині, або низько над землею з гілочок хмизу і пуху. Є таке прислів’я: Не потрібна солов’ю золота клітка, краще йому зелена гілка. А чому? Бо я можу співати тільки на волі.
Казкарка
- Цей спів невимовно красивий. Це – найкращий пташиний спів Хочете послухати ? Ось він - соловейко .
( Відео « Спів солов’я» )
Казкарка
- А ось послухайте, як співає наш Соловейко
В нього теж великий хист,
Він співає, як артист
(Виконання пісні про весну Соловейком, слайд, соловейко)
Казкарка
- А весна співає, а весна сміється. Уже прилетіли зяблик, ( слайд) , дрізд,
(слайд), незабаром – зозуля . . . Хіба можна їх всіх порахувати? Ось скільки в неї пернатих друзів. Всі вони прилітають і радують своїм співом.
Весна
- Пташечки , а як діти приготувались до зустрічі з вами ?
Ластівка
- Виготовили шпаківні, повісили у садку.
(Слайди, фото шпаківень , виготовлених учнями )
Казкарка
- Та ось весна засмутилася . Вона згадала хлопчика , який стріляв пташок з рогатки , іншого – який руйнував пташині гнізда , чіпав яєчка в них. І вирішила вона разом з пташками скласти звернення до вас , діти .
( Звернення пташок і весни до дітей )
Пташки
1.Бережіть нас .
2.Не руйнуйте наші гнізда .
3.Допомагайте нам , взимку розвішуйте годівнички , а навесні – шпаківні .
4. Оберігайте нас від хижаків .
5.Не шуміть в лісі весною , коли ми висиджуємо пташенят .
6. Не стріляйте нас з рогатки .
Всі пташки
І тоді ми будемо розвеселяти вас своїм чарівним співом і знищимо всіх шкідників .
(Слайд , ремез )
Весна
Ремези сплели в гіллі рукавичку – хатку .
Скоро , скоро вже малі будуть пташенятка .
Не скрадайтеся ніхто , навіть і скраєчку –
Птахи кидають гніздо , як торкнеш яєчка .
Вчитель
- Пам’ятайте про це, діти, і тоді ви побачите отаку весну .
(Відео «Весна в лісі» )
Казкарка
- От і надійшла до кінця наша казка про весну чудесну і про її пернатих друзів. Але пам’ятайте, ви можете бачити казку кожного дня, якщо будете берегти і любити все живе на землі !
Тут і казочці кінець.
Пісенька всьому вінець !
(Виконання пісні « Весна – красунечка» )
1


Категорія: Сценарії | Додав: robik99 (22.03.2013)
Переглядів: 1015 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]